Nu vă lăsaţi păcăliţi crezând că orice problemă apare în perioada de garanţie este exclusiv imputabilă producătorului sau prestatorului de servicii.
Conform Art. 10 din OMAI 138/2015 şi beneficiarii au anumite obligaţii, astfel:
“(1) Utilizatorul stingătoarelor de incendiu este responsabil de controlul acestora la intervale de cel mult o lună.
(2) Controlul presupune verificarea următoarelor elemente:
a) stingătorul de incendiu este amplasat în locația stabilită prin planurile de protecție împotriva incendiilor;
b) stingătorul de incendiu este amplasat astfel încât marcajul cu tipul stingătorului de incendiu și instrucțiunile de utilizare sunt vizibile;
c) accesul la stingătorul de incendiu nu este blocat;
d) locul de amplasare a stingătorului de incendiu este marcat;
e) presiunea indicată de manometru este în intervalul nominal marcat de producător;
f) existența și integritatea sigiliilor;
g) starea de încărcare a stingătorului de incendiu, prin ridicare;
h) compatibilitatea de utilizare a stingătorului de incendiu cu posibilele focare din spațiul protejat;
i) încadrarea în termenele de verificare/reîncărcare menționate pe etichetă, după caz.”
Mai mult decât atât: este foarte important să existe un document intern al societăţii prin care să faceţi dovada că toate aceste puncte au fost efectuate de cadrul tehnic PSI.
În situaţie de litigiu (un stingător nu a funcţionat pentru că era depresurizat), firma producătoare sau prestatoare de servicii poate invoca articolul 10 și în situaţia în care nu există un document doveditor că toate aceste controale au fost făcute de către beneficiar, acesta din urmă are șanse mari să-l piardă.