În cele ce urmează, va prezentăm ce trebuie să faceți pentru a vă asigura că lucrările de verificat și reparat sisteme de hidranți interiori au fost executate corespunzător:
Înainte de a contracta serviciile de mentenanță:
a. Verificați ce și câte modele de sisteme de hidranți aveți în dotare;
b. Verificați dacă acestea sunt certificate (dacă aveți certificatul original și declarația de conformitate a producătorului) și dacă au etichetele originale;
c. Specificați toate aceste informații în cererea de ofertă. Un prestator de servicii profesionist va ști astfel ce fel de sisteme de hidranți interiori aveți în dotare cât și alcătuirea acestora;
d. Întotdeauna cereți oferta de service defalcată: preț manoperă verificare, preț manoperă reparare și preț componente (dacă este cazul). Nu acceptați niciodată oferta generală tip “mentenanță sistem hidrant = x lei” care include tot, pentru că în realitate nu include nimic.
e. Cereți o copie a certificatului care atestă că persoana autorizată de CNSIPC (angajat al firmei ofertante) poate să efectueze lucrări de verificat și reparat instalații de stins incendii;
f. Cereți o copie a certificatului care atestă că societatea comercială ofertantă este autorizată de CNSIPC pentru a efectua lucrări de verificat și reparat instalații de stins incendii. Verificați ca această firma să fie listată în “Lista cu persoanele autorizate în conformitate cu OMAI 87/2010 pentru efectuarea lucrărilor de instalare și întreținere a sistemelor și instalațiilor de stingere a incendiilor”, publicată pe www.igsu.ro, secțiunea “Informații Utile”. În situația în care societatea comercială nu se regăsește acolo, este posibil ca această să aibă autorizația suspendată sau retrasă.
Înainte de a recepționa și semna factura:
a. Asigurați-va că fișele de verificare corespund cu numărul sistemelor de hidranți pe care le aveți în dotare (fiecare sistem trebuie să aibă fișa sa de verificare);
b. Cereți întotdeauna devizul defalcat al lucrărilor (manoperă verificare, manoperă reparare, componente înlocuite). Nu acceptați o simplă factură “mentenanță sistem hidrant = x lei”;
c. Dacă aveți dubii că vi s-au înlocuit componentele din deviz, le puteți cere pe cele vechi înapoi, întocmai ca la service-urile auto. Aceastea pot fi valorificate (plastic, cauciuc, bronz);
d. Este bine ca pe parcursul lucrărilor de verificare și reparare, reprezentanții firmei prestatoare de servicii să fie asistați de un cadru tehnic din partea beneficiarului, pentru a fi siguri că în realitate singura operațiune efectuată nu a fost lipirea etichetei de verificare;
e. Cereți întotdeauna certificatul de calitate pentru lucrările executate. Acesta trebuie să fie semnat de persoana care are drept de verificare și reparare ale sistemelor, drept conferit de certificatul acordat de CNSIPC.
Împlinind toți acești pași, înseamnă că ați făcut tot ce era posibil să nu fiți înșelați scriptic și faptic de un prestator de servicii.
Un aspect este foarte important de reținut: toate principiile aplicabile service-ului sistemelor de hidranți interiori sunt indentice cu cele aplicabile service-urilor auto.